خواص چای کرک چیست؟ | از لاغری تا افزایش قدرت جنسی

خواص چای کرک چیست؟ | از لاغری تا افزایش قدرت جنسی
چای کرک علاوه بر طعم متفاوت و خوشمزه‌اش، بسیار پُرخاصیت است. در این مطلب خواص چای کرک را بخوانید.
کد خبر: ۳۱۳۵۸
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰

خواص چای کرک از بهبود سرماخوردگی گرفته تا کاهش وزن، منجر شده که این چای خوش‌عطر، نه تنها شما را غرق لذت کند، بلکه خاصیت‌ زیادی هم به بدن‌تان برساند.

به گزارش سلامت راستان، هر چند چای کرک اصالت هندی دارد، اما محال است به جنوب کشور سفر کنید و بتوانید از نوشیدن یک فنجان چای کرک بگذرید. این چای خوشمزه، علاوه بر طعم و عطر خاصش، خواص زیادی برای بدن دارد که برجسته‌ترین آنها افزایش انرژی است. پس اگر همیشه برای افزایش انرژی و سرحال شدن، قهوه می‌نوشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم دفعه بعد به جای قهوه، یک فنجان چای کرک بنوشید که هم سالم‌تر است و هم شما را سرحال می‌کند.

علاوه بر افزایش انرژی، چای کرک خواص دیگری نیز دارد که در این مطلب به آنها پرداخته‌ایم. چای کرک به قدری پُرخاصیت است که مطمئنیم پس از مطالعه این مطلب در اولین فرصت کمی چای کرک برای مصرف روزانه‌تان تهیه می‌کنید.

چای کرک از چی درست شده است؟

چای کرک از ترکیب چای سیاه با شیر گرم، شکر و ادویه‌هایی مانندزنجبیل، هل، دارچین، میخک، جوز هندی و زعفران پودر شده تهیه می‌شود. این چای طعم قوی، شیرین، کرمی و تند دارد و به صورت گرم سرو می‌شود.

فواید چای کرک

از آن جایی که طبعیت چای کرک گرم است، برای متعادل کردن طبع افراد سرد مزاج و افزایش قدرت باروری بسیار مناسب است. البته فواید چای کرک به اینها خلاصه نمی‌شود، در ادامه فواید دیگر چای کرک را می‌خوانید.

خواص چای کرک برای لاغری

ادویه‌های موجود در چای کرک باعث افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی می‌شوند، پس اگر قصد دارید لاغر شوید و وزن و سایز کَم کنید، حتماً چای کرک را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

پیشنهاد: با این دمنوش یک ماهه ۲۰ کیلو لاغر شوید!

خواص چای کرک برای مردان

از آن جایی که چای کرک طبیعت گرم دارد باعث افزایش میل جنسی و افزایش قدرت باروری در مردان می‌شود. علاوه بر این، نوشیدن یک فنجان چای کرک باعث آرامش، راحتی اعصاب و کاهش استرس در آقایان نیز می‌شود.

خواص چای کرک برای سرماخوردگی

چای کرک حاوی ویتامین c و آنتی اکسیدان است، علاوه بر این خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی نیز دارد؛ به همین علت برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است. پس اگر احساس می‌کنید به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا شده‌اید و علائمی مانند سرفه یا گرفتگی بینی دارید، پیشنهاد می‌کنیم یک فنجان چای کرک بنوشید.

خواص چای کرک برای پریودی

وجود هل، زعفران، زنجبیل در چای کرک باعث گرم شدن رحم و کاهش درد و نقباضات در دوران پریود می‌شود. علاوه بر این اگر پریودتان عقب افتاده است یا در زمان عادت ماهانه‌تان اختلال ایجاد شده است، برای تنظیم آن می‌توانید روی چای کرک حساب کنید.

پیشنهاد: چه بخوریم تا پریود شویم؟

خواص چای کرک چیست؟ |

خواص چای کرک برای کبد

به گزارش راستان، نوشیدن چای کرک با افزایش متابولسیم و چربی سوزی در بدن باعث پیشگیری از کبد چرب یا حتی درمان کبد چرب می‌شود.

خواص چای کرک برای کودکان

گاهی اوقات کودکان با توجه به شرایط محیطی ممکن است دچار استرس و اضطراب شوند. در این گونه موارد یک فنجان چای کرک می‌تواند به افزایش آرامش کودکان کمک کند. علاوه بر این نوشیدن چای کرک برای رفع گلودرد و کاهش علائم سرماخوردگی در کودکان بسیار مؤثر است.

پیشنهاد: خواص چای ماسالا؛ از لاغری تا کنترل اضطراب!

خواص چای کرک در بارداری

هل موجود در چای کرک سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کند همچنین از سایر بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش از جمله رفلاکس معده، سوزش معده و اسهال پیشگیری می‌کند.

*نکته: از آن جایی که زعفران یکی از مواد تشکیل دهنده چای کرک است، خانم‌های باردار باید قبل از نوشیدن چای کرک با پزشک متخصص مشورت کنند.

عوارض چای کرک

مصرف بیش از حد چای کرک می‌تواند منجر به تپش قلب و سایر مشکلات قلبی شود. اگر از بیماری‌های قلبی رنج می‌برید، مصرف بیش از حد چای کرک می‌تواند این علائم این بیماری‌ها را تشدید کند. ادویه‌های موجود در چای کرک می‌توانند باعث سوء هاضمه، نفخ، و اسهال شوند.

سخن پایانی

در این مطلب با برخی از خواص چای کرک آشنا شدید. در پایان باید بگوییم، مانند هر چای گیاهی دیگری، همان طور که نباید این چای را بیش از حد مصرف کنید، اگر مشکل یا بیماری خاصی دارید، حتماً قبل از مصرف چای کرک با پزشک خود مشورت کنید. 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون